top of page

פילאטיס למניעה של כאבי גב

Updated: Jun 30, 2022

כאבי גב הם תופעה נפוצה למדי (הסטטיסטיקות מדברות על כ-75% מהאוכלוסיה), אך למרות השכיחות הגבוהה אף אחד לא באמת יודע מה גורם לכאבי גב. ישנן השערות רבות דוגמת אורח חיים סדנטרי, סטרס ועוד וכולן כנראה נכונות במידה מסויימת.

פילאטיס מכשירים טיפול מניעתי מצויין לגב

קיצורי דרך לא מובילים למקומות שאליהם באמת שווה להגיע

ישנם כיום לא מעט ׳פתרונות׳ לכאבי גב, חלקם אפילו משווקים כגלולת פלא - קונספט שאני באופן אישי סולד ממנו. אני לא מאמין בקיצורי דרך - הם לא יובילו אותך למקומות שאליהם באמת שווה להגיע. לכן כששואלים לדעתי המקצועית בנושא כאבי גב, אני עונה שהפתרון הכי טוב לכאבי גב לדעתי הוא מניעה. הקדימו תרופה למכה וחזקו את הגוף לפני שתתחילו לסבול מכאבים.

לא בטוח שחיזוק הגוף ימנע מכם כאבי גב עתידיים לחלוטין, אבל לגוף חזק יש יתרונות רבים שיכולים לתרום לכם לאיכות החיים.

אם אתם כבר סובלים מכאבים, הגיע הזמן להתחיל להתייחס לכאב ולגוף לפני שהמצב יתדרדר. כאב הוא הדרך של הגוף לזכות בתשומת לבכם.

מצאו פעילות שאתם מתחברים אליה והתמידו בתרגול.

גם איכות ההדרכה חשובה. כשאנחנו מרגישים שלוקחים את הצרכים שלנו ברצינות ורואים אותנו, גם המערכת העצבית ״משחררת״ ואפשר לעבוד עם יותר מודעות ודיוק ולהגיע לתוצאות באופן יעיל ובטוח.


היתרון בפילאטיס מכשירים:

פילאטיס מכשירים מאפשר מרחב מקצועי, ממוקד, לא תחרותי ומצומצם מבחינת כמות המתרגלים לחיזוק הגוף, ולכן קל יחסית לאנשים להתמיד בתרגול ולהתחייב לתהליך.

שיטת הפילאטיס שמה דגש על עמוד השדרה ועל השרירים שמייצבים אותו. השרירים שנמצאים בין כלוב הצלעות לאגן מכונים ׳מרכז הגוף׳ או ׳ליבה׳ ובשפת הפילאטיס ׳פאוור האוס׳.

הפאוור האוס הוא אזור שמתווך את התנועות בין פלג הגוף התחתון לעליון ולהפך, ולכן פאוור האוס חזק מאפשר לכל הגוף לפעול באופן יעיל יותר..

הנה שלושה מחקרים שמדגישים את החשיבות של תרגילי פילאטיס למניעה של כאבי גב:



אז איך מתחילים אם אני סובל כרגע מכאבים?

לפניכם שני סרטונים של תרגילים לחיזוק הפאוור האוס וטיפול בכאבי גב:

התרגילים מבוצעים במנחים שונים ביחס לכוח המשיכה, כדי לקבל חיזוק רב מישורי. אם כאב הגב מחמיר במהלך או בעקבות התרגול, מומלץ להפסיק ולפנות לאיש מקצוע שיעבוד אתכם על התאמת התרגילים למצבכם.


סרטון 1: מומלץ במיוחד לאמצע היום בישיבה על כיסא


סרטון 2: מתאים למצב אקוטי



אם אתם מעוניינים להקל על כאבי הגב ולהרגיש חופשיים וחזקים בתוך הגוף שלכם, אתם מוזמנים להשאיר כאן פרטים, ונחזור אליכם לקביעת פגישת אבחון בה נמצא איך להתאים לכם את תרגילי השיטה שתתחילו להתאמן.

239 views0 comments
bottom of page